-:: Makluman ::-


Selamat Datang ke blog rasmi SEDARA PATROL DENGUE SK Serkam Darat.Sekolah Bestari Malaysia Luar Bandar.

Selamat datang ke Blog Baru SK Serkam Darat. Sekolah Bestari Luar Bandar. Blog ini diwujudkan adalah bagi memberikan informasi dan maklumat terkini berkaitan DENGGI.

LUANGKAN MASA LIMA HINGGA 10 MINIT UNTUK MENYEMAK KEADAAN SEKELILING RUMAH DAN DI DALAM RUMAH DAN PASTIKAN TIADA TEMPAT PEMBIAKAN NYAMUK. JIKA TERDAPAT TEMPAT PEMBIAKAN NYAMUK, MUSNAHKAN IA. PASTIKAN ANDA DAN KELUARGA BEBAS AEDES.

Makmal ICT SK Serkam Darat sudah boleh digunakan tetapi kali ini penggunaan adalah terhad kepada kedatangan dengan guru sahaja. Murid-murid adalah dilarang masuk ke Makmal ICT tanpa guru. Untuk tempahan sila berhubung dengan juruteknik Komputer. Harap Maklum.

Bagi murid yang berpindah dari sekolah lain sila ambil buku teks di sekolah lama, Terima Kasih.

INFO EMIS (JUMAAT 30 MEI 2014) -PENGHANTARAN CETAKAN PENGESAHAN MAKLUMAT EMIS (DATA 30 MEI 2014) Perhatian semua PT Rintis/Guru Data Daerah Jasin, Tempoh penghantaran cetakan pengesahan data EMIS dilanjutkan sehingga 18 Jun 2014 (Rabu). Pastikan cetakan yang yang dihantar lengkap dan disusun mengikut susunan seperti dimaklumkan di dalam portal sebelum ini. (Sumber : Unit ICT/Maklumat PPD Jasin)

ADUAN KEROSAKAN PERALATAN ICT SEKOLAH Untuk makluman semua Pengetua dan Guru Besar Sekolah-sekolah Daerah Jasin Sebarang permasalahan berkaitan penyelenggaraan dan kerosakan peralatan ICT di sekolah boleh dilaporkan ke KPM melalui "Support Ticketing System" (STS) di alamat berikut: http://sts.moe.edu.my/. Harap maklum. (Sumber : Unit ICT PPD Jasin)

PERHATIAN KEPADA SEMUA GURU & STAF, RAJIN-RAJINKANLAH DIRI ANDA UNTUK MENYEMAK PETI MASUK EMAIL ANDA SUPAYA ANDA MENDAPAT SEGALA INFO TERKINI SEKOLAH. HARAP MAKLUM.

BORANG P1 -ANALISA KEHADIRAN MURID SEKOLAH BULAN MEI PERHATIAN GPK HEM SILA SERAHKAN BORANG ANALISA PERATUS KEHADIRAN MURID SEKOLAH (BORANG P1) BAGI BULAN MEI 2014 UNTUK TINDAKAN PPDJ SELANJUTNYA. SILA ABAIKAN MESEJ INI SEKIRANYA TELAH BERBUAT (DEMIKIAN. DARIPADA : SAFIE BIN IBRAHIM - PENOLONG PPD JASIN

Thursday 18 September 2014

SEBARAN RISALAH AEDES.

18 SEPTEMBER 2014
KAWASAN PASAR TANI
SERKAM DARAT

Kelab Dr. Muda bersama Skuad Patrol Denggi terus ingin mengingatkan penduduk sekitar betapa bahayanya Aedes. Kali ini kempen tertumpu sepanjang kawasan pasar tani Serkam Darat. Aktiviti dimulakan jam 6.00 ptg.

Risalah diedarkan sedikit penerangan diberikan supaya mereka lebih faham tentang bahayanya Aedes dan Denggi.


 

Laporan penuh.

SEBARAN ARTIKEL SEMPENA KEMPEN AYUH GEMPUR AEDES

TARIKH         :           18 September  2014
MASA             :           6.00 – 6.30 petang
TEMPAT         :           Pasar Malam Taman Serkam Jaya
PENGELOLA :           Kelab Doktor Muda, Unit HEM, SKSD

ULASAN:

Pada 18 September 2014 telah dijalankan Program Sebaran Artikel sempena Kempen Ayuh Gempur Aedes untuk Pertandingan Patrol Dengue yang telah bermula sejak bulan Jun hingga 07 Oktober 2014. Program ini melibatkan seramai 10 orang Skuad Patrol Denggi dengan diiringi oleh dua orang guru penasihat iaitu Pn Suhailah Ishak dan Pn. Faridah Hanim Ishak..

Objektif utama program ini dijalankan adalah untuk memberi kesedaran kepada masyarakat setempat tentang bahaya wabak  denggi yang semakin serius serta memberi pendedahan tentang cara menghapuskan tempat pembiakan nyamuk Aedes. Semasa program ini dijalankan, murid dikehendaki mengedarkan risalah kepada pengunjung  sebagai kumpulan sasaran  serta memberi penerangan ringkas berkaitan wabak denggi.

SENARAI NAMA PESERTA SEBARAN ARTIKEL SEMPENA KEMPEN AYUH GEMPUR AEDES

BIL
NAMA MURID
1.
Nur Nida’ul Amirah binti Azizan
2.
Seri Nur Alani Fatini Ayu binti Khairul Azizul
3.
Muhammad Naswan Hafiz bin Rosidi
4.
Saiyidatul Husna binti Shamsor
5.
Muhammad Arif bin Saifulazmi
6.
Muhammad Amirul Danial bin Norizan
7.
Norfarah Afiqa binti Mohd.Rasikin
8.
Intan Nadhirah binti Ruslan
9.
Nurul Rabiatul Adawiyah binti Farok Fahmi
10.
Ilya Maizurah binti Hisham
11.
Muhammad Akhirrudin bin Nordin
12.
Muhammad Anas bin Mohd.Raffe

No comments:

Post a Comment